Historie českého divadla 20. století, která je do značné míry dějinami divadelních režisérů, postrádá komplexní monografické publikace o tvorbě svých předních osobností. Přes jistou fundovanou odbornou reflexi díla divadelního i filmového režiséra Alfréda Radoka (1914–1976), mj. autora Laterny magiky, nebyla ani v jeho případě (podobně jako u Otomara Krejči a Jana Grossmana) dosud zpracována komplexní monografická práce, která by z teatrologického hlediska, tj. na základě hloubkové a kontextuální analýzy rozsáhlého a různorodého Radokova díla, postihla celý rozsah jeho divadelní tvorby, rozkročení mezi divadelností a filmovostí, zmapovala dosud nepovšimnuté části jeho díla a zasadila je do výsledků dosavadního poznání i širších divadelních i kulturněpolitických souvislostí a pokusila se pojmenovat fasety jeho divadelnosti, režijního a tvůrčího typu.
Hlavním výsledkem projektu je publikovaná odborná monografie, vedlejšími výstupy dvě odborné studie v recenzovaném periodiku.
Řešitel
Mgr. Jan Petružela, Ph.D.
Období
2016 - 2018
Poskytovatel podpory
Kód
GA16-08315S