Druhé letošní číslo časopisu Divadelní revue (vyšlo na konci října 2012) přináší tématický blok věnovaný vybraným otázkám „osvícenského divadla“. Germanistka Alice Stašková ve své studii zevrubně komentuje vývoj argumentace ve prospěch veřejného divadla v Německu 18. století; Adolf Scherl přináší podněty k revizi výkladu dějin divadla v druhé polovině 18. století, zejména co se týče pronikání osvícenských idejí do repertoáru německých a českých divadel; Alena Jakubcová mapuje činnost divadelního ředitele Václava Mihuleho; muzikolog Jiří Mikuláš analyzuje dožínkovou slavnost v pražské Stromovce při příležitosti korunovace Františka II. roku 1792; Marc Niubò píše o pražských uvedeních Paisiellovy opery La frascatana; Markéta Klosová představuje torzo anonymního knižního dramatu z přelomu 18. a 19. století o pobytu polského piaristy Onuphria Kopczyńského v mikulovském klášteře; estetik Tomáš Hlobil přibližuje úvahy o herectví v pražských estetických přednáškách Johanna Heinricha Dambecka a Jan Bažant uvažuje o divadelním potenciálu průčelí chrámu sv. Mikuláše na pražské Malé Straně. V rubrice dokumenty téma doplňuje překlad Gozziho scénáře Láska ke třem pomerančům od Kateřiny Bohadlové doplněný o obsáhlý komentář. Rozhovor čísla vedla Věra Velemanová s historičkou scénografie Věrou Ptáčkovou. Nechybí recenze divadelní literatury a přehled nových knih v oboru.