Třetí číslo časopisu Divadelní revue přináší tentokrát hned tři tematické bloky. První, věnováný asijskému divadlu, představuje studie Zuzany Janouškové o problému „čínských“ inspirací a her Bertolta Brechta, sinoložky Lucie Olivové, která podává obsáhlou zprávu o historickém čínském dokumentu o divadle z přelomu 18. a 19. století z města Yangzhou a Šárky Havlíčkové Kysové popisující u nás jen málo známou indickou divadelní formu – sanskrtské divadlo kúdijáttam. Na asijské téma navazuje částečně i obsáhlý dokumet – deník režisérky Lucie Repašské z asistentury při tvorbě inscenace The Chronic Life v Barbově Odin teatret v roce 2009. Ve druhém bloku se českou divadelní historií 19. století se zabývají: Petra Ježková v mikrohistorické studii o dramatikovi Josefu Junghansovi ze Slaného a Markéta Trávníčková v obšírné zprávě o studiu českého repertoáru ve Stavovském divadle v období let 1824–1862. A do třetice: příspěvek divadelněteoretický přináší Aleš Merenus ve studii o dvojí povaze dramatického textu a pohled do inspirativní polské divadelní teorie zprostředkovává rozhovor pětice polských teatrologů o „performatice“ z časopisu Dialog. Rozhovor čísla s literárním teoretikem a hispanistou Emilem Volkem z Arizona State University v Tempe připravili Martin Pšenička a Ondřej Sládek. Nechybí zprávy o teatrologických seminářích a recenze. Obsah čísla si můžete prohlédnout <a href=http://host.divadlo.cz/revue/issues/2012_n3/DR_2012_n3_obsah.pdf>zde</a>